HTML

Pihi

Olyan dolgokról írok, amik engem érintenek és érdekelnek: leginkább design, fotó, kávé, édességek, életmód. Enjoy!

Utolsó kommentek

  • hajdú: Én sajnálom. De bagoly mondja... :) (2011.02.16. 00:33) Utolsó poszt
  • kerikak: hát akkor jó pihit:) (2011.02.09. 22:28) Utolsó poszt
  • hajdú: Mikó lesz mán új poszt?? Meg kell hogy állapítsam, hogy te is legalább akkora kocablogger vagy, mi... (2010.12.14. 22:54) Mai ajánló: Rachelle Anne Miller
  • hajdú: Sokszor elgondolkodtam már azon, hogy vajon hogyan és hogyan van az, hogy már az egész pici gyerek... (2010.08.18. 22:53) Mai ajánló: Rachelle Anne Miller
  • atomii: Szia kisvi! Ne haragudj a zavarásért, elkérhetném az öreg órásmester címét? Nekem is lenne egy ha... (2010.08.15. 16:45) Mai saját
  • Utolsó 20

Címkék

2010 (1) ajánló (10) álmatlanság (1) alvás (1) angol (10) animáció (1) aranyos (9) art (9) baba (1) barátság (2) belsőépítészet (7) beteg (5) bicikli (3) blog (2) bók (1) budapest (1) bugyi (1) buli (1) bulvár (1) calendar (1) ciki (2) cikk (5) cipő (6) család (1) csokoládé (5) cukrászda (1) delay (1) design (3) desszertszalon (1) eckermann (1) eger (1) éjjel (1) építészet (4) érdekes (14) értékrend (3) esküvő (2) étel (1) étterem (1) feketefehér (1) fétis (2) film (1) finom (1) flickr (1) fodrász (2) fogadalom (1) fotó (29) fürdőruha (1) fürdőszoba (1) futás (7) gát (1) gesztenye (1) gitár (1) görcs (1) görény (5) grafika (2) gumicsizma (1) gyerek (1) gyümölcs (3) haj (2) hajtogatós (1) hálószoba (1) harcsa (1) hely (3) hideg (1) hirdetés (1) hotel (4) hülye (4) idióta (1) illúzió (1) influenza (1) intelligencia (1) internet (3) írisz (2) ismerős (1) ital (2) izland (1) jazz (1) (1) junkie (1) kabát (1) kakaó (1) kávé (5) kávézó (1) kedvenc (14) képregény (1) kérdés (2) kiállítás (1) kirándulás (1) könyv (3) kopaszi (1) kritika (1) kudarc (1) kulcs (1) kutya (2) kütyü (1) lágytojás (1) lakás (3) liget (2) link (2) linkek (50) mac (1) macska (4) masszőr (1) meglepő (1) mese (1) mókuskerék (1) moly (1) mosoly (1) mozgólépcső (1) munka (10) művészet (1) nyár (1) nyúl (1) óra (2) öreg (3) ősz (3) pakolás (1) papír (1) pécs (1) pénz (1) pihi (4) pillangó (1) pletyka (1) rajz (1) recept (1) rend (2) részeg (1) rossz (1) royal (1) ruha (5) sale (1) sarah blasko (1) scroll (1) siker (1) simon (2) sors (1) sport (7) squash (1) stílus (1) streetart (1) sushi (1) szamélyes (1) szar (2) személyes (90) szex (3) szexis (5) szilva (1) szín (1) szó (1) szódásszifon (1) szomorú (1) takaró (1) tánc (1) táska (3) tél (1) tesz vesz (1) tűbefűző (1) túra (4) tüzijáték (1) utazás (3) vác (2) város (1) veronika (1) vétel (1) vezetés (5) vicc (2) vicces (7) videó (4) virág (1) vitorlázás (5) zene (3) zöld (1) Címkefelhő

Mai saját

2009.12.03. 17:44 kisvi

Eddig csak egy órát kellett minden nap felhúznom, holnaptól már kettőt. Mármint régi analóg karórát :)

Vissza a régi és értékálló dolgokhoz elvén megjavíttattam apukám és nagypapám régi karóráját, kaptak szép új szíjat (egyik sötétbarnát, a másik kéket) és nagyon sok év után újra elkezdtem órát hordani.

Már most érzem az addiktív hatását ezeknek a régi óráknak. Jó lenne még egy másik, ami mondjuk zöld vagy lila szíjat kapna.

Nagyon szépek egyébként az órák (pedig ezek még nincsenek is igazán jó állapotban), megértem az öreg órásmestert, aki amikor az első órát elvittem hozzá megjavíttatni egyből bevallotta, hogy akármilyen szépek is az új és modern kvarcórák, neki az igazi gyönyörűségek ezek a régi, 200-300 évig is tökéletesen működő szerkezetek. Érdekesen dolgozik egyébként, pár nap alatt megjavítja, elszöszöl vele, majd egy hétig figyeli és állítgatja a pontosságot, ugyanis ezek az órák sosem tökéletesen pontosak. Az a cél, hogy kevesebbet siessen, mint napi egy perc. Ha többet sietne, akkor újra el kell vinni, és kicsit finomhangol rajta. Most értettem meg azt a jelenetet, ami a régi könyvekben, filmekben rendszeresen szerpel, hogy az ember megáll a templomnál, felnéz az órára, és utánaállít az órájának.

Persze egyébként csak külön hordom őket :)

 

12 komment

Címkék: személyes óra

A bejegyzés trackback címe:

https://pihi.blog.hu/api/trackback/id/tr901571715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2009.12.03. 18:00:22

Tetszenek. :)
Ha egyszerre hordanál minél többet, akkor az átlagukhoz állíthatnád az összeset, nem kéne templomtorony.
Persze ha mindegyik siet... miért nem késhetnek?

Nekem is van pár nem működő órám a nagyapáimtól, de már régóta porosodnak valami fiók mélyén.

kisvi 2009.12.03. 18:02:29

Késhetnek is, de inkább úgy állítják be őket, hogy siessenek. Valószínű az nem akkor gond ha valahova korábban érsz oda, mint ha elkésnél :)

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2009.12.03. 18:52:02

Ja, ebben van ráció. :)
De: lehet, hogy előbb megyek el valahonnan, mint kéne. Viszont ez még tényleg kisebb baj szerintem, mint a késés.

Másrészt az ember hozzászokik, ha eltér az órája, és fejben utánaigazít, az meg úgy pontatlan, és lehet, hogy pont amiatt késik el, mert nem siet eléggé az órája. Én már jártam így.

Aztán beállították nekem is az órámat, és úgy sokkal jobb. De nálam csak néhány perc volt a művelet. Az enyém egy automatikus, nem antik óra, lehet, hogy ezért egyszerűbb.

kisvi 2009.12.03. 19:21:33

Az szerinem más, amikor direkt előre van állítva az óra, és azért siet. Akkor valóban utánaállít az ember fejben, mert pár nap alatt hozzászokik és automatikus lesz a dolog. De itt ezek az órák minden nap ugyanannyi idővel gyorsabbak a valós időnél, ami egymáshoz adódik, vagyis pár nap alatt már egész rendes pár perces sietést lehet úgy összeszedni, hogy észre sem veszi az ember.

Nem tudom mennyi idő a szerkezet finomhangolása, gondolom hogy pár perces munka az órásnak ez is. Itt a mérőeszköz én vagyok minden estben, most is megkaptam a feladatot, hogy figyeljem, hogy mennyi az eltérés, és ha sok, akkor vigyem vissza hogy utánaállítson még :)

kisvi 2009.12.04. 00:24:25

Ja Gabó, nem a témához kapcsolódik, befaltuk a csokitorta maradékát is csütörtökön. Nagyon finom volt, köszi :)

hajdú 2009.12.04. 01:26:07

Én az órámat szándékosan kb. 1-2 perccel sietősre állítom. De az a trükk, hogy (mutatós óra) nem szabad tudnom, hogy igazából mennyit siet, és mivel nagyon nem siet, ezért úgy veszem, hogy pontos. (Ezért nagyon fontos pszichológiailag, hogy nem szabad tudnom, hogy mennyit siet, mert akkor automatikusan levonnám.) Így amit épphogy lekésnék, azt épphogy elérem :)

Gabó Kocka · http://kockakolto.blog.hu 2009.12.04. 07:13:07

@kisvi: Egészségetekre! :)
@hajdú: Én nem tudom magam becsapni. Meg aztán annyiszor látom a pontos időt, hogy úgyis megtudnám, mennyit siet.
Az én órám napi kb. egy perc sietést hozott össze, na azzal volt olyanom, hogy azt hittem, hogy többet siet, mint amennyit. Az órásmester örömmel szerelte meg, és szerintem azért volt egyszerű dolga, mert volt pontos ketyegésfrekvencia-mérője. Ez a tippem. Érdekelnének az ilyen kütyük. :)

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2009.12.04. 10:48:40

nekem minden óra másképp siet otthon. az egyik tíz percet, a másik csak ötöt, stb. alapvetően ahhoz igazítom magam, ami a legtöbbet siet, és ha valami miatt elcsúszok az idővel, akkor jön a következő meg a következő. és hiába tudom, hogy melyik mennyit siet, alapvetően mindig a legsietősebbhez igazodom. :)

egyébként nekem egy ősrégi levi's karórám van még a mamától, gyönyörű türkizkék, négyzet alakú maga az órafej, vagy mi is annak a rendes neve? hordtam is sokáig, csak most nem találom :(

ezek is nagyon szépek, simán hordanám őket én is :)

Rebelde 2009.12.04. 15:48:06

szépek és mostanában divatosak is

MajorAnna · http://manna.blog.hu 2009.12.07. 12:54:31

Régen nagyon tetszettek az ilyen típusú férfiórák. Ma már jobban tetszenek a négyszögletes számlapú órák. Lehet, hogy megnézem a nagyapámét, hogy hogyan állna a csuklómon. Ötletet adtál :)

kisvi 2009.12.08. 00:38:24

@MajorAnna:
Én is csak most kezdtem el észrevenni az órában lévő lehetőséget, hogy elkezdtem hordani. Az óra ékszer is egyben és már vettem is egy szögletes, rómaiszámos érdekes darabot, van ruhám amihez nagyon jól megy majd (de csak egy egyszerű kis olcsó automata darab, de azthiszem lesz itt még többféle is, sajnos rákattantam).

atomii 2010.08.15. 16:45:27

Szia kisvi!

Ne haragudj a zavarásért, elkérhetném az öreg órásmester címét? Nekem is lenne egy hasonlóan idős órám, ami sajnos már nem indul be. Előre is köszönöm!
süti beállítások módosítása